Friday, December 24, 2010

ChurpChurp | Social Share » Catch Korean Pop Stars live in Malaysia! (Preview)

Catch Korean Pop Stars live in Malaysia! (Click to Preview)

Tuesday, December 21, 2010

ChurpChurp | Social Share » Check out what Berry you are today! (Preview)

ChurpChurp | Social Share » Check out what Berry you are today! (Preview)

Monday, December 13, 2010

Beauty of Math..!!

Absolutely amazing!
Beauty of Mathematics !!!!!!!

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 =
88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Brilliant, isn't it?

And look at this symmetry:

1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321



Now, take a look at this...


101%



From a strictly mathematical viewpoint:



What Equals 100%?
What does it mean to give MORE than 100%?

Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%?

We have all been in situations where someone wants you to
GIVE OVER 100%.

How about ACHIEVING 101%?


What equals 100% in life?


Here's a little mathematical formula that might help
answer these questions:


If:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z

Is represented as:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.


If:


H-A-R-D-W-O- R- K

8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%


And:

K-N-O-W-L-E- D-G-E

11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%


But:

A-T-T-I-T-U- D-E

1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%



THEN, look how far the love of God will take you:



L-O-V-E-O-F- G-O-D

12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%


Therefore, one can conclude with mathematical certainty that:

While Hard Work and Knowledge will get you close, and Attitude will

get you there, It's the Love of God that will put you over the top!

Aksi / Gaya Jurugambar Terbaikkkk (Kung Fu Style)












9 Jenis Anak Setan

9 JENIS ANAK SYAITAN 


Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awan
Menghasut sultan/raja/ pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth : disko, kelab mlm & kempat yg ada minuman
keras).

5. Murrah
Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.

6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim 
(BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...) 
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Wallahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.




Tambahan: Dan yang akhir-akhir ni yang paling teruk!

10. Isetan.
Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. Terdapat di sekitar Lembah Klang, Singapore, Beijing & .....

Kebaikan : Memberi potongan harga pada Karnival jualan.

Keburukan : Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu sembahyang dan lupe yg lakinya dah tunggu kat kereta.

Pesanan : Shopping tu agak2 sikit, jangan sampai berlebih2an pulak. Membazir itulah sebenarnya amalan Syaitan.

11. Hindustan
Nie mereka2 yg menonton criter hindustan, sampai masuk waktu sembahyang,maseh menyonggol depan tv.....kapala keluar tanduk, tak sedar....... jadi lah hindusetan !!!

12. Santan
Yang ini aje nampaknya... . berguna sedikit untuk masak kari dan masak lemak. Ha..tapi tak tau..banyak santan ni naik arr kolesterol pastu dpt penyakit kronik seperti darah tinggi dan sakit jantung...hmmm

Monday, November 29, 2010

Al-Quran Tak Hangus dalam Kebakaran












Plat Kereta yang Fuhh..!!











Petua untuk TAHAN LAMA


Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.......

Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahanlama nie, ya?

Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'.

KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.
Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.
Gunakan sebelah pada 31 December 2010. Dan sebelah lagi
pada 1 January 2011. Wah...tahan sampai 2 tahun kan?

NASI/LAUK

Biar tahan lebih lama,
Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.
Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.
 
BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama',
Bayar le zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.
Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.
Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, hua hua
hua...


PAKAIAN.

Nak tahan lama
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.
Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.
Jangan bawa mandi kat beach.
Gantung bila disimpan.
Cuci guna air jeram/hujan.
Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.
Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...
BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA

Nak tahan lama.
Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk.
jangan bagi abuk masuk. jangan bagi wap air masuk.
bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG

Kalau nak tahan lama,
Sebelum makan - baca bismillallah dan doa
Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR

Umur nak tahan lama?
Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan
jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi
bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).

ROKOK

Rokok nak tahan lama?
Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam
Rajin-rajinlah tidur siang.
 
HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,
Jujur dan ikhlas je!!!!
Last word:

SELAMAT BERTAHAN LAMA...

sentiasa terbuka dan rasional.

Beza Seorang BOSS dengan PEKERJA

When I Take a long time to finish,
I am slow,

When my boss takes a long time,

he is thorough



When I don't do it,

I am lazy,

When my boss does not do it,

he is busy,



When I do something without being told,

I am trying to

be smart,

When my boss does the same,

he takes the initiative,



When I please my boss,

I am apple polishing,

When my boss pleases his boss,

he is cooperating,



When I make a mistake,

"you're an idiot!!"

When my boss makes a mistake,
 
"i'm only human.."


When I am out of the office,

I am wandering around.

When my boss is out of the office,

he's on business.



When I am on a day off sick,

I am always sick.

When my boss is a day off sick,

he must be very ill.



When I apply for leave,

I must be going for an

interview

When my boss applies for leave,

it's because he's

overworked



When I do good,

my boss never remembers,

When I do wrong,

he never forgets

Mouse Jem..Haha..


Call to technical support:

Caller:               Hi, our printer is not working.

Customer Service:   What is wrong with it?

Caller:                Mouse is jammed.

Customer Service:   Mouse? And how it is related to printer?

Caller:               Mmmm.. Wait, I will send a picture.

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|







Beza Parking Keta di Jerman & China

Di Jerman








Di China

 
Whoa..!!

Bila Duit Singgit & 5 Puluh Bertemu


Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit
dan bertanya:

"Oit, lama tak nampak, mana ko pergi?" 


Lima puluh menjawab " Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola, Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF, M'sian Idol.. tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?" 


Duit singgit menjawab perlahan seraya menunduk,
"Hmm..biasa lah.. Balik-balik tempat yg sama…………'SURAU…., MASJID……., SURAU………"

Lagu Klasik Bahasa Jiwa Bangsa

Video ni diambil dari Youtube. Lagu Bahasa Jiwa Bangsa edisi klasik..




Tahukah Anda 2

Bersin, batuk, cegukan, berdengkur atau menguap pasti pernah anda alami. Ketika di kawasan berdebu, anda akan bersin. Lalu ketika menghirup sesuatu yang membuat nafas sesak, anda akan batuk. Kadang anda juga mengalami cegukan (sedu) yang berbunyi 'hik'.

Berdengkur juga boleh dialami siapapun. Satu lagi ketika mengantuk, anda menguap.
Kegiatan itu sering terjadi di luar kemahuan. Mengapa hal itu boleh terjadi? Secara ilmiah, hal tersebut boleh dijelaskan sebagai berikut :
  • Bersin

    Bersin merupakan aliran udara yang hebat melalui mulut dan hidung. Ini terjadi di luar kemahuan. Biasanya bersin terjadi kerana ada partikel pengganggu dalam hidung anda. Hujung-hujung saraf di dalam hidung merangsang anda bersin untuk menyingkirkan partikel-partikel tersebut.

    Penyebab lain adalah udara dingin atau selesema. Semasa selesema, banyak partikel asing di dalam hidung anda sehingga memaksa hidung merangsang bersin.

    Yang perlu anda tahu tentang bersin ialah kecepatan udara ketika anda bersin mencapai 166 kilometer per jam yang akan mengeluarkan sampai 100 000 butiran kecil lendir dan mikro organisme. Itu sebabnya, ketika bersin sebaiknya anda menutupi hidung dan mulut Anda kerana dapat membahayakan orang lain. 

  • Batuk

    Sama seperti bersin, anda batuk bertujuan untuk mengusir zat berbahaya dalam tubuh anda. Sama seperti bersin,yang terjadi  kerana ada partikel asing di hidung, maka batuk terjadi kerana ada partikel atau zat asing di dalam paru-paru atau kerongkong. Tujuannya untuk membersihkan paru-paru dari zat yang berbahaya ketika saluran pernapasan mulai terganggu. Batuk dapat pula menjadi upaya yang disengaja untuk membersihkan kerongkong. Batuk juga boleh menyebarkan kuman yang menyebabkan penyakit. Sebab tulah, sebaiknya ketika batuk, tutuplah mulut anda.
  • Cegukan (Sedu)

    Cegukan atau sedu terjadi di luar kemahuan atau tidak dapat dikontrol. Cegukan merupakan pengambilan udara secara mendadak yang disebabkan oleh kontraksi diafragma secara tidak teratur. Penyebabnya kerana gangguan organ-organ tubuh dekat diafragma. Kejang ini menarik udara dari paru-paru melalui laring, membentur epiglotis, menyebabkan pita suara bergetar. Oleh karena itu, akan menimbulkan suara ’hik’ ketika anda cegukan.
  • Berdengkur

    Semasa tidur, beberapa orang mendengkur. Suara kasar saat anda tidur ini biasanya disebabkan oleh pernafasan melalui mulut. Jaringan lembut pada langit-langit mulut berhampiran tengkorak akan bergetar kerana udara melaluinya ketika anda bernafas melalui mulut. Selain itu, bibir, pipi dan lubang hidung anda juga ikut bergetar. Posisi yang biasa menyebabkan berdengkur adalah tidur terlentang. Hal ini kerana mulut cenderung menganga dan lidah menghalang saluran pernafasan. Salah satu untuk mengelak dari berdengkur adalah dengan cuba tidur mengiring.
  • Menguap

    Ketika mengantuk, anda akan menguap. Mengapa anda menguap? Kerana paru-paru anda kurang mendapat oksigen. Dengan mengambil nafas dalam-dalam di luar kemahuan terjadi sebagai respon alami akibat tertutupnya paru-paru oleh karbondioksida atau kekurangan oksigen.

    Apa yang menarik, menguap juga boleh berjangkit. Jika anda melihat atau mendengar orang lain menguap, yang sering terjadi adalah anda ikut-ikutan menguap. Fenomena ini masih menjadi misteri bagi banyak ilmuwan.

CONFUSING ENGLISH


1. If Fed Ex and UPS were to merge, would they call it Fed UP?

2. Do Lipton Tea employees take coffee breaks?


3. If olive oil comes from olives, where does baby oil come from?


4. If people from Poland are called Poles, why aren't people from Holland called Holes?


5. Do infants enjoy infancy as much as adults enjoy adultery?


6. Why the man who invests all your money called a broker?


7. If horrific means to make horrible, does terrific mean to Make terrible?

8. Why is it called building when it is already built?


9. If a book about failures doesn't sell, is it a success?


10. If you're not supposed to drink and drive, then why do Bars have parking lots?


11. If you take an Oriental person and spin him around Several times, does he become disoriented?


12. If vegetarians eat vegetables, what do humanitarians eat?? Human ???


13. If working hours are meant for working, then why are you reading this???


Get Back to WORK !

Sunday, November 28, 2010

Aksi Lawak Zizan & Johan di Shout! Award..

Serious lawak giler..!!


Lubang Besar Pada Bumi

Pada tahun 2007, lubang nih pernah ada di Guatemala. Lubang setinggi 30 tingkat ini memusnahkan berpuluh buah rumah. Tapi pada tahun 2010 sekali lagi terjadinya lagi kejadian ini. Masih di Guatemala, tapi kat kawasan lain.









Kalau tak caya, klik sini untuk tengok video dari Youtube..

Sungai Dalam Laut..Subhanallah..

“Akan Kami perlihatkan secepatnya kepada mereka kelak, bukti-bukti kebenaran Kami di segenap penjuru dunia ini dan pada diri mereka sendiri, sampai terang kepada mereka, bahwa al-Quran ini suatu kebenaran. Belumkah cukup bahwa Tuhan engkau itu menyaksikan segala sesuatu. ” (QS Fushshilat : 53)


“Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi.” (Q.S Al Furqan:53)

Jika Anda termasuk orang yang gemar menonton rancangan TV `Discovery’ pasti kenal Mr.Jacques Yves Costeau , ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis. Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air tawar-segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya, seolah-olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya.


Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari penyebab terpisahnya air tawar dari air masin di tengah-tengah lautan. Ia mulai berfikir, jangan-jangan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu menyelam. Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun ia tak kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang fenomena ganjil tersebut.

Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor Muslim, kemudian ia pun menceritakan fenomena ganjil itu. Profesor itu teringat pada ayat Al Quran tentang bertemunya dua lautan ( surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang sering diidentikkan dengan Terusan Suez .

Ayat itu berbunyi “Marajal bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan.. .”Artinya: “Dia biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh ditembus.” Kemudian dibacakan surat Al Furqan ayat 53 di atas.

Selain itu, dalam beberapa kitab tafsir, ayat tentang bertemunya dua lautan tapi tak bercampur airnya diertikan sebagai lokasi muara sungai, di mana terjadi pertemuan antara air tawar dari sungai dan air masin dari laut. Namun tafsir itu tidak menjelaskan ayat berikutnya dari surat Ar-Rahman ayat 22 yang berbunyi “Yakhruju minhuma lu’lu`u wal marjaan” ertinya “Keluar dari keduanya mutiara dan marjan.” Padahal di muara sungai tidak
ditemukan mutiara.

Terpesonalah Mr. Costeau mendengar ayat-ayat Al Qur’an itu, melebihi kekagumannya melihat keajaiban pemandangan yang pernah dilihatnya di lautan yang dalam. Al Qur’an ini mustahil disusun oleh Muhammad yang hidup di abad ke tujuh, suatu zaman saat belum ada peralatan selam yang canggih untuk mencapai lokasi yang jauh terpencil di kedalaman samudera. Benar-benar suatu mukjizat, berita tentang fenomena ganjil 14 abad yang silam akhirnya terbukti pada abad 20. Mr. Costeau pun berkata bahawa Al Qur’an memang sesungguhnya kitab suci yang berisi firman Allah, yang seluruh kandungannya mutlak benar.
Dengan seketika dia pun memeluk Islam.

 
Maha Suci Allah yang Maha Menciptakan Sungai dalam Laut


Allahu Akbar…! Mr. Costeau mendapat hidayah melalui fenomena teknologi kelautan. Maha Benar Allah yang Maha Agung. Shadaqallahu Al `Azhim. 

Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air.” Bila seorang bertanya, “Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?” Rasulullah s.a.w. bersabda, “Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran.”


Jika anda seorang penyelam, maka anda harus mengunjungi Cenote Angelita, Mexico. Disana ada sebuah gua. Jika anda menyelam sampai kedalaman 30 meter, airnya air segar (tawar), namun jika anda menyelam sampai kedalaman lebih dari 60 meter, airnya menjadi air asin, lalu anda dapat melihat sebuah “sungai” di dasarnya, lengkap dengan pohon dan daun daunan. 


Setengah pengkaji mengatakan, itu bukanlah sungai biasa, itu adalah lapisan hidrogen sulfida, nampak seperti sungai… luar biasa bukan? Lihatlah betapa hebatnya ciptaan Allah SWT.

sumber online